Zbliżenie na obiektyw portretowy do aparatu fotograficznego, z widocznymi odbiciami światła z okrągłym flarami na soczewkach.

5 najlepszych obiektywów portretowych – ranking i porady

Przez lata pracy przy realizacji usług fotograficznych nauczyłem się, że jednym z najważniejszych szkieł w moim arsenale są obiektywy portretowe. To one pozwalają wydobyć z fotografii emocje, podkreślić drobne szczegóły oraz nadać twarzy charakter. Dodatkowo umożliwiają atrakcyjne odcięcie postaci od tła, co daje świetny efekt plastyczny.

Osobiście często korzystam z klasycznego Canona 100 mm f/2.8L Macro IS USM oraz niezawodnego Canona 70–200 mm f/2.8L IS USM. Ale na rynku jest znacznie więcej rewelacyjnych obiektywów portretowych – i w tym artykule przybliżę Wam kilka z nich. Zapraszam do lektury!

Spis treści

  • Jak wybrać najlepszą aplikację do edycji zdjęć?

  • Ranking 6 najlepszych obiektywów portretowych

  • Porównanie najlepszych obiektywów portretowych
  • Gdzie kupić najlepsze obiektywy portretowe?
  • Podsumowanie

    Jak wybrać idealny obiektyw portretowy?

    W momencie, w którym podejmiesz decyzję o zakupie obiektywu portretowego zwróć uwagę na kilka kluczowych kwestii, które będą miały znaczący wpływ na to jak będą wyglądały Twoje zdjęcia i jaki będziesz miał komfort pracy:

    • Ogniskowa to ona decyduje o proporcjach twarzy, gdy fotografujesz lub filmujesz zbliżenia, a także o sile rozmycia tła. Im dłuższa ogniskowa, tym naturalniejsze proporcje uzyskasz, a rozmycie tła będzie mocniejsze. Dzięki temu fotografowana czy filmowana postać z łatwością wybije się z otoczenia, dając Ci tak pożądany efekt separacji.

      Wśród profesjonalistów i tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie produkcji wideo i fotografii, królują ogniskowe takie jak 50 mm, 85 mm oraz 135 mm.

      Ja osobiście, przy realizacji filmów reklamowych, często sięgam po te „ciasne” ogniskowe, również do szerokich ujęć. Dzięki temu uzyskuję oryginalne efekty, z których mało kto korzysta, co sprawia, że moje produkcje naprawdę wyróżniają się na tle konkurencji. Jedynym wyzwaniem jest konieczność znacznego oddalenia się od filmowanego czy fotografowanego obiektu, co czasem może utrudniać komunikację z modelem czy aktorem. Ale dla tych efektów, warto!

    • Przysłonajeśli zależy Ci na naprawdę mocno rozmyciu tła, postaw na jaśniejszy obiektyw – taki z przysłoną f/1.2 czy f/1.4. Co więcej, takie szkła pozwolą Ci na pracę nawet w słabym oświetleniu, co nie raz uratuje Twoje zdjęcia i filmy!

      Zwróć na to uwagę zwłaszcza, jeśli planujesz kręcić filmy ślubne. Niestety, warunki, które zastaniesz na takich zleceniach, często są dalekie od ideału. Ale z jasną przysłoną masz przewagę! 😉

    • Jakość optyki – zanim zainwestujesz często niemałe pieniądze w obiektyw, zwróć uwagę na to czy kupujesz szkło z niskimi zniekształceniami i wysoką ostrością! Koniecznie sprawdzaj to głównie na brzegach kadru – to tam właśnie możesz znaleźć wszystkie niepożądane artefakty optyczne, które popsują Ci ujęcie!
    • Autofocus i stabilizacja obrazuskuteczna stabilizacja to najważniejszy aspekt obiektywu, kiedy pracujesz „z ręki” – a wierz mi, będziesz to robił bardzo, bardzo często! Myślę tu o rejestracji wspomnianych powyżej ślubów czy realizacji eventów – tam nie ma czasu na statyw! 😉

      Również szybki i celny autofokus to cecha obiektywu, która pozwoli Ci komfortowo i skutecznie pracować w tych wszystkich trudnych warunkach. To zdecydowanie must-have!

    Obiektywy Stało vs. Zmienno Ogniskowe – Co Wybrać?

    Pamiętajo jednym: tak zwane 'stałki’ dają zazwyczaj lepszą jakość obrazu i większa jasność. Ale! Będą wymagały od Ciebie większych umiejętności i mocno ograniczą Cię podczas pracy w terenie.

    Z kolei obiektywy zmiennoogniskowe są bardziej uniwersalne, ale materiał, który rejestrują, zazwyczaj będzie niższej jakości niż ten ze stałek.

Ranking 7 najlepszych obiektywów portretowych

  1. 📸 Canon RF 85 mm f/1.2L USM – portretowa klasa premium

    Flagowy obiektyw portretowy Canona z prestiżowej linii L (Luxury), zaprojektowany z myślą o bezlusterkowcach systemu EOS R. Stworzony do profesjonalnego użytkowania — jest przede wszystkim wyjątkowo jasny, a przy tym zachowuje bogactwo barw i subtelne przejścia tonalne.


    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 85 mm – idealna do fotografii portretowej. Zapewnia naturalne proporcje twarzy i wyraźną separację postaci od tła. To sprzęt, po który sięgają zarówno fotografowie, jak i operatorzy wideo.

    Super jasność f/1.2 – pozwala osiągnąć piękny, miękki efekt bokeh oraz pracować w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych bez konieczności podbijania ISO.

    Zaawansowana optyka: BR (Blue Spectrum Refractive), elementy UD i soczewki asferyczne – eliminują aberracje chromatyczne i gwarantują krystaliczną ostrość obrazu nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie – również na brzegach kadru.

    Pierścień kontrolny RF – nowoczesne i praktyczne rozwiązanie Canona, które pozwala na intuicyjną zmianę wybranych ustawień aparatu bez potrzeby sięgania do menu w body.

    Można przypisać mu m.in.:

    ✅ zmianę przysłony
    ✅ korekcję ekspozycji (EV)
    ✅ wartość ISO
    ✅ czas naświetlania (migawki)
    ✅ balans bieli
    ✅ inne funkcje – zależnie od aparatu

    To świetne udogodnienie dla fotografów i filmowców pracujących dynamicznie — jeśli tworzysz np. filmy ślubne, teledyski czy reportaże, ten pierścień naprawdę ułatwia pracę w ruchu.

    USM (Ultra Sonic Motor) – szybki i precyzyjny autofocus, który świetnie radzi sobie nawet przy f/1.2. Działa niemal bezgłośnie, co docenią szczególnie filmowcy.

    Solidna konstrukcja klasy L – Canon jak zawsze w serii L zadbał o odporność na kurz, wilgoć i zachlapania. Obiektyw wykonany jest z wysokiej jakości metali i tworzyw, a przy tym dobrze wyważony, co przekłada się na komfort pracy.

    💰 Cena w Polsce:

    Około 11 999 zł


    🎯 Dla kogo?

    Zdecydowanie dla profesjonalistów. Jeśli zdecydujesz się na jego zakup, możesz być pewny, że posłuży Ci przez długie lata. Sprawdzi się w fotografii portretowej, beauty, sesjach ślubnych, ale też w wysokiej jakości produkcjach wideo. To obiektyw, który pracuje razem z Tobą — cicho, precyzyjnie i bez kompromisów.

  2. Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS USM

    Mój osobisty faworyt — pracuję na nim od blisko 10 lat i nadal nie czuję potrzeby, by go wymieniać. Wszystkie filmy produktowe, które znajdziecie na naszej stronie, zostały zrealizowane w dużej mierze właśnie tym obiektywem. Choć formalnie to szkło makro, rewelacyjnie sprawdza się także przy portretach czy sesjach beauty. To przedstawiciel legendarnej serii L, co oznacza topową jakość wykonania, świetną optykę i niezawodność w codziennej pracy.

    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 100 mm – świetnie sprawdza się zarówno w makrofotografii, jak i klasycznych portretach. Daje piękne rozmycie tła, dobrze je kompresuje i doskonale oddaje kolory.

    Jasność f/2.8 – szkło jest wystarczająco jasne, by swobodnie pracować w słabszym świetle i uzyskiwać płytką głębię ostrości. Pamiętaj jednak, że przy tej ogniskowej możesz mieć trudności z perfekcyjnym ostrzeniem, np. na ciemnej sali weselnej aczkolwiek nie jest to niemożliwe, wymaga jedynie większego doświadczenia.

    1:1 Macro – pełnowymiarowe powiększenie pozwala rejestrować nawet najmniejsze detale – strukturę skóry czy elementy produktów. Jeśli fotografujesz lub filmujesz małe obiekty i zależy Ci na precyzyjnym odwzorowaniu detalu, ten obiektyw będzie strzałem w dziesiątkę.

    Hybrydowa stabilizacja obrazu (IS) – obiektyw może się pochwalić legendarnym już systemem IS, który umożliwia komfortową pracę z ręki i daje spokój, że Twoje zdjęcia i filmy nie będą rozedrgane. Ale — bez doświadczenia żaden system nie zapewni idealnej stabilności. Ja podczas filmowania zawsze używam paska, który mocno napinam na karku. To mój trzeci punkt stabilizacji, obok dwóch rąk zaciskających się na body.

    USM (Ultra Sonic Motor) – szybki, celny i niemal bezgłośny autofocus. Świetnie sprawdza się przy portretach i nagraniach. Jest bardzo precyzyjny, ale pamiętaj, że to obiektyw makro – jeśli filmujesz nim produkty i zależy Ci na jak najlepszym efekcie, pracuj ze światłem ustawionym między f/4.0 a f/9.0.

    Konstrukcja klasy L – jak na „elkę” przystało: odpowiednio uszczelniona, odporna na kurz i wilgoć. Mój egzemplarz działa niemal codziennie od ponad dziesięciu lat – i nadal spisuje się świetnie.


    💰 Cena w Polsce:

    Około 5 299 zł


    🎯 Dla kogo?

    To uniwersalny zawodnik – dla profesjonalistów jak i amatorów. Doskonale sprawdzi się też w pracy filmowca, dzięki stabilizacji i ostrości już od bardzo bliskich odległości.

    Prawdziwa stara szkoła – sprzęt nie do zdarcia!

  3. Canon EF 70–200 mm f/2.8L IS III USM

    Kolejne szkło, na którym pracuję na co dzień — i kolejny absolutny klasyk, który wyszedł spod ręki techników Canona. To potężne narzędzie, które sprawdzi się w bardzo różnych projektach. Osobiście używam go głównie do filmowania, ale świetnie nadaje się także do zdjęć. Jak każdy przedstawiciel serii L, jest wykonany z ogromną precyzją, jego konstrukcja jest niemal pancerna, a jakość obrazu — perfekcyjna.

    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 70–200 mm – ten zakres ogniskowych sprawdza się świetnie np. przy realizacjach filmów z eventów. Umożliwia kręcenie ciasnych planów nawet wtedy, gdy nie mogę podejść blisko do filmowanego obiektu. Daje naturalną kompresję obrazu i piękne rozmycie tła. Co ważne — sprawdza się nie tylko z dystansu. Rejestruje też świetnie sceny, gdy obiekt jest stosunkowo blisko. Często używam go do filmowania przemówień, konferencji czy debat — i naprawdę się w tym odnajduje.

    Stała jasność f/2.8 – to bardzo ważna cecha. Stałe światło daje ogromny komfort pracy w trudnych warunkach oświetleniowych, a — nie oszukujmy się — to w naszej branży codzienność. Jeśli działasz w branży ślubnej, możesz spokojnie zabrać go do kościoła czy na salę bankietową i być pewien, że materiał będzie jakościowy.

    Stabilizacja obrazu (IS) – dzięki canonowskiemu IS-owi bez problemu pracuję z ręki. W wielu sytuacjach to wręcz konieczność — szczególnie przy reportażach, gdzie liczy się każda sekunda i nie ma czasu na ustawianie statywu. Ten obiektyw, mimo swojej ogniskowej, pozwala na komfortowe filmowanie z ręki i nie raz dosłownie „ratował mi życie”.

    USM (Ultra Sonic Motor) – autofocus jest szybki, cichy i bardzo celny. Idealnie nadaje się do dynamicznych ujęć, filmowania na żywo czy pracy reporterskiej. Ostrzy świetnie, nawet przy f/2.8, co w połączeniu z dobrą stabilizacją daje naprawdę solidne efekty.

    Konstrukcja klasy L – odporny na nieprzyjazne warunki pogodowe. Pracowałem z nim w deszczu, śniegu i upale — nigdy mnie nie zawiódł. Obudowa jest solidna, a szkło dobrze wyważone, co docenisz zwłaszcza wtedy, gdy musisz trzymać go w rękach przez długie godziny.

    Nowe powłoki optyczne – technologia Air Sphere Coating (ASC) skutecznie redukuje flary i refleksy, co przekłada się na lepszy kontrast i czystość obrazu, nawet przy zdjęciach pod światło.

    💰 Cena w Polsce:
    Około 9 999 zł

    🎯 Dla kogo?

    Zdecydowanie dla osób, które traktują ten zawód na poważnie. To inwestycja, która zwróci się w postaci lat niezawodnej pracy i jakości, na której możesz polegać. To uniwersalny, profesjonalny zoom, który z czystym sumieniem mogę polecić wszystkim entuzjastom fotografii i filmowania.

  4. Nikon AF-S Nikkor 50 mm f/1.8G

    Choć sam od lat pracuję na systemie Canona, ten obiektyw uważam za jeden z najlepszych i najbardziej opłacalnych szkieł w ofercie Nikona. Sprawdzi się świetnie u wszystkich, którzy dopiero zaczynają przygodę z fotografią, albo szukają lekkiego, jasnego szkła do codziennej pracy. Świetny stosunek jakości do ceny, bardzo dobra optyka i duża uniwersalność sprawiają, że to absolutny must-have w torbie każdego nikonowca.

    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 50 mm – to bardzo uniwersalna ogniskowa. Świetnie sprawdza się w portretach, fotografii reportażowej, ulicznej czy lifestyle’owej. Daje naturalną perspektywę, a przy mniejszym dystansie do fotografowanego obiektu – ładny efekt bokeh.

    Jasność f/1.8 – duży plus tego szkła. Pozwala komfortowo pracować w każdych warunkach oświetleniowych, a przy okazji umożliwia uzyskanie bardzo ładnego, artystycznego rozmycia tła. Jasność naprawdę robi różnicę.

    AF-S (Silent Wave Motor) – szybki i cichy autofocus to ogromna zaleta, szczególnie przy zleceniach, gdzie musisz pozostać niezauważony. Ostrzy pewnie, nawet przy f/1.8, co nie jest standardem w tej półce cenowej.

    Świetna jakość obrazu – już przy f/1.8 obraz w centrum kadru jest ostry, a po lekkim przymknięciu (f/2.8–f/4) ostrość i kontrast są naprawdę świetne – również na brzegach kadru.

    Lekki i kompaktowy – jego niewielka waga sprawia, że możesz mieć go zawsze przy sobie. Idealny na spontaniczne sytuacje – np. gdy zobaczysz coś ciekawego na ulicy i musisz szybko zareagować. Nie musisz nosić ciężkiego sprzętu, by uzyskać świetną jakość zdjęć.

    Cena a jakość – jeśli szukasz obiektywu na start i nie chcesz wydać fortuny, to właśnie ten. Jego cena jest tak niska w stosunku do jakości, że z czystym sumieniem mogę go nazwać absolutnym must-have’em dla każdego użytkownika Nikona. To zakup na lata!

    💰 Cena w Polsce:
    Około 850–1000 zł

    🎯 Dla kogo?
    Dla każdego, kto korzysta z lustrzanek Nikona i szuka lekkiego, jasnego szkła o uniwersalnym zastosowaniu. Szczególnie polecam go początkującym i średnio zaawansowanym fotografom – ten obiektyw daje świetne efekty i jestem pewien, że nie będziesz żałować jego zakupu.

  5. Sony FE 85 mm f/1.4 GM

    Jeden z najlepszych obiektywów w ofercie Sony. Świetnie ostrzy i generuje bardzo plastyczny obraz – idealny do sesji beauty. Jest dopracowany optycznie w każdym calu, a choć nie należy do najtańszych, to zdecydowanie wart jest każdej złotówki, którą na niego wydacie.

    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 85 mm – idealna do portretów. Pozwala uchwycić naturalne proporcje twarzy i bardzo dobrze kompresuje perspektywę. Świetnie sprawdza się przy fotografowaniu detali i doskonale odcina tło od głównego obiektu.

    Jasność f/1.4 – przy tej przysłonie uzyskacie bardzo miękkie, estetyczne rozmycie tła. Pozwala komfortowo pracować nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. To szkło daje efekt, którego nie da się podrobić – obrazek ma charakter i głębię.

    Szybki i precyzyjny autofokus (DDSSM) – działa cicho, szybko i celnie, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie. Świetnie sprawdza się zarówno w fotografii, jak i wideo – niezależnie od tego, czy pracujesz w studio, czy w terenie.

    Obrazek klasy premium – już przy f/1.4 uzyskujesz bardzo dobrą ostrość, a po lekkim przymknięciu (f/2.0–f/2.8) obraz robi się po prostu rewelacyjny. Kolory, kontrast i szczegółowość są na bardzo wysokim poziomie. Z tym obiektywem wyciśniesz z matrycy absolutne maksimum.

    Solidna, uszczelniona konstrukcja – jak przystało na serię G Master: odporny na kurz i wilgoć, świetnie wyważony, gotowy do intensywnej pracy. Dodatkowy plus za pierścień przysłony z opcją przełączenia w tryb bezstopniowy – szczególnie przydatny przy filmowaniu.

    Waga i rozmiar – nie da się ukryć, że to dość ciężkie szkło, ale jakość obrazu w pełni to rekompensuje. W tym przypadku naprawdę warto znieść trochę niewygód dla takiego efektu końcowego.

    💰 Cena w Polsce:
    Około 7 500–9 000 zł

    🎯 Dla kogo?
    Dla każdego, kto oczekuje topowej jakości i charakterystycznego, niepodrabialnego looku. To szkło, które wyróżni Twoje zdjęcia na tle innych – niezależnie od tego, czy fotografujesz portrety, modę, czy beauty. Inwestycja nie należy do małych, ale jeśli zawodowo zajmujesz się fotografowaniem lub filmowaniem – zwróci się błyskawicznie. Zachwyt klientów gwarantowany.

  6. Sigma 85 mm f/1.4 DG DN Art

    Firma Sigma zupełnie niesłusznie bywa traktowana jako marka „drugiego wyboru” przez część fotografów i filmowców. Tymczasem ich seria Art to prawdziwe mistrzostwo w świecie optyki, a ten obiektyw jest na to najlepszym dowodem. Doskonały balans między wagą, jakością a ceną to zaledwie ułamek jego zalet.

    🔍 Kluczowe cechy:

    Ogniskowa 85 mm – klasyka gatunku, idealna do portretów, beauty i detali. Doskonale izoluje obiekt od tła i pięknie kompresuje perspektywę.

    Przysłona f/1.4 – obiektyw jest ultra jasny, choć przy maksymalnie otwartej przysłonie trzeba mocno pilnować punktu ostrości. Za to efekt? Kremowy, gładki bokeh i bardzo naturalne przejście z ostrości w nieostrość. Nieważne, czy fotografujesz przy profesjonalnym świetle, o zachodzie słońca czy w półmroku – ten obiektyw daje radę.

    Autofokus oparty na silniku krokowym – szybki, cichy i bardzo precyzyjny, również podczas filmowania. Świetnie współpracuje z systemem Eye AF.

    Waga – tylko ok. 630 g, czyli sporo lżej niż konkurencyjne konstrukcje tej klasy. Przy dłuższych sesjach naprawdę to docenisz 😉

    Obrazek? Klasa Art. Już przy f/1.4 centrum kadru jest bardzo ostre, a po lekkim przymknięciu ostrość staje się wręcz chirurgiczna. Kolory są naturalne, kontrast głęboki, a aberracje praktycznie nie występują.

    🔧 Budowa i ergonomia

    Obiektyw jest kompaktowy i lekki, ale to ma swoją cenę – Sigma nie dodała do niego stabilizacji obrazu. Jeśli planujesz filmować i korzystasz z nieco starszego korpusu bez IBIS, może to być pewien minus. Warto mieć to na uwadze.
    Poza tym? Zero zastrzeżeń. Konstrukcja jest solidna, uszczelniona, a praca z obiektywem – bardzo intuicyjna i komfortowa.

    🎯 Dla kogo?

    Dla fotografów portretowych, ślubnych, fashion oraz twórców contentu, którzy szukają obrazu klasy premium bez konieczności wydawania fortuny. Świetny wybór także dla tych, którzy chcą wejść w świat profesjonalnej optyki bez kompromisów.

    💰 Cena w Polsce:
    Około 4 800–5 400 zł

  7. Tamron 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2

    Bez dwóch zdań – jeden z najbardziej uniwersalnych telezoomów w tym zestawieniu. Nie próbuje być „artystyczny”, ale daje dokładnie to, czego szuka każdy fotograf: jakość i niezawodność. Możesz na niego liczyć w każdych warunkach i niemal w każdej sytuacji.

    🔍 Czym się wyróżnia?

    Zakres ogniskowych 70–200 mm – idealny dla każdego, kto zajmuje się szeroko pojętym reportażem. Ceremonie ślubne, eventy, portrety, lifestyle – z tym szkłem zrobisz wszystko.

    Stała przysłona f/2.8 – jasne szkło, wprawdzie nie tak ekstremalnie jak opisywana wyżej Sigma 85 mm f/1.4, ale f/2.8 daje ogromną swobodę w pracy w różnych warunkach oświetleniowych. Możesz być spokojny – poradzi sobie w większości sytuacji.

    Stabilizacja VC (aż do 5 EV) – ogromny atut przy filmowaniu z ręki. Mimo długiej ogniskowej, przy odpowiednich umiejętnościach, zarejestrujesz stabilne, płynne ujęcia nawet bez statywu. System stabilizacji oferuje kilka trybów – dopasujesz go do swojego stylu pracy.

    Autofokus USD – szybki, cichy i celny. Dobrze radzi sobie również z dynamicznymi scenami i świetnie współpracuje z systemem śledzenia w nowszych korpusach.

    Obrazek – ostrość już od pełnego otwarcia przysłony, naturalne kolory, ładne tło i praktycznie brak problemów z aberracją czy winietowaniem. Klasyczna, równa jakość bez zaskoczeń – w najlepszym sensie tego słowa.

    🛠️ Wykonanie i wygoda pracy

    Tak, waży sporo – ok. 1,5 kg, ale w zamian dostajesz świetnie wyważoną konstrukcję, odporną na kurz i wilgoć. Praca z nim jest wygodna – solidne pierścienie, fizyczne przełączniki, konfigurowalne przyciski. Wszystko pod ręką i gotowe do działania.

    🎯 Dla kogo?

    Dla profesjonalistów i zaawansowanych entuzjastów, którzy potrzebują niezawodnego narzędzia do pracy w terenie i w studio. Mam ten obiektyw w swoim zestawie – doskonale współpracuje nawet ze starszymi korpusami Canona, a do nowszych systemów (np. Sony) bez problemu podepniesz go przez odpowiedni adapter.
    Czy to najlepsze szkło w tej klasie? Nie. Ale w swojej cenie – absolutnie warte każdej złotówki. Szczególnie jeśli chcesz zaoszczędzić względem droższych konstrukcji Canona czy Sony, a nie chcesz iść na kompromisy w jakości.

    💰 Cena w Polsce:
    Około 5 200–5 800 zł

 

Podsumowanie

Mam nadzieję, że nasz ranking pomoże Ci w wyborze aplikacji do edycji zdjęć, która najlepiej odpowie na Twoje potrzeby. Większość z nich doskonale sprawdzi się w codziennej pracy, ułatwi prowadzenie mediów społecznościowych i wprowadzi nową jakość do tworzonego przez Ciebie contentu.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do lektury innych artykułów w naszym dziale aktualności.

W międzyczasie zapraszamy Państwa na nasz FANPAGE  gdzie będziecie mogli śledzić newsy związane z naszą działalnością i być na bieżąco z promocjami, które dla Was przygotowujemy.

Osoba fotografuje smartfonem wannę wypełnioną pianą z drewnianą półką na akcesoria kąpielowe. W tle widoczne elementy wystroju łazienki w ciemnych tonacjach.